Milyen az ideális felnőttoktatás szerintünk?
Az információt úgy kell átadni, hogy az ne ütközzön ellenállásba. Felületes szemlélőként lehet, hogy cirkuszi mutatványnak, játék délutánnak hat egy tréning, pedig közel sem az.
A fesztelen légkör csak a nélkülözhetetlen alap, mint növény ültetésnél a talaj. Ha a résztvevő azt érzi teljes biztonságban van, nincs jó, vagy rossz válasz, bármit mondhat, mert nyitott fülekre talál, akkor elindul valami. Ez a valami egy olyan folyamat, amit nevezhetünk kreativitásnak, a tudatalatti működésbe hozásának, a lényeg, hogy gátak és korlátok nélkül induljanak el a gondolatok, amit szavakba is mernek foglalni a tulajdonosai.
A tréningen elhangzottak nem csak ott és akkor működnek. Hatásuk hosszú távú, az a jó, ha újra és újra előjönnek az élmények, az akkor megfogalmazódott gondolatok és belül dolgoznak tovább.
A gyakorlatok tökéletes modelljei az életünknek. Önkéntelenül is úgy reagálunk játék közben, mintha a való életben történne, ezért tanulunk belőle. Az agy elraktározza az élményt, amit aztán elővesz ha éles helyzetbe kerül, pont úgy működik, mint a vakcinázott immunrendszer.
A tréning más, mint egy coaching folyamat, vagy egy terápiás foglalkozás, hiszen több szereplős. Pont ezért rengeteget tud adni. Megtapasztalod mások gondolatait, “wow” pillanatait és nem utolsó sorban kapsz egy visszajelzést arról mások hogyan látnak téged.
A tréner sohasem főszereplő, ez a folyamat nem róla szól, nem az ő megéléséről, hanem a résztvevőkről. A szerepe a szükséges információ átadáson kívül csak egyfajta terelgetés és biztonság teremtés, hogy az igazi közösségi élmény kialakulhasson.
Való igaz, nem minden tréning önkéntes. Hisszük, hogy a kényszerhelyzetben hozzánk kerülő, küldött munkatársak is tartalommal teli, hasznos és élvezetes alkalomként fogják megélni a BEST órákat.